Technologia hybrydy Plug-In

Nowe hybrydy plug-in Ford Transit i Tourneo umożliwiają bezemisyjną jazdę bez obaw o zasięg.

 

  • Pierwszy w segmencie Transit Custom Plug-In Hybrid oferuje możliwość przejechania do 56 km w trybie bezemisyjnym i całkowity zasięg ponad 500 km, dzięki 1,0-litrowemu benzynowemu silnikowi EcoBoost, służącemu do przedłużenia zasięgu.
  • Zaawansowana architektura hybrydowa typu plug-in obejmuje akumulator o pojemności 13,6 kWh, który można ładować prądem z sieci elektrycznej, co zapewnia podróże z zerową emisją spalin, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza.
  • Transit Custom Plug-In Hybrid zapewnia ładowność netto 1 130 kg i wciąż tę samą pojemność 6 m3, której nie zmniejszył starannie zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator.
  • Funkcje specjalne obejmują moduł pozycjonowania Geofencing, który automatycznie przełącza pojazd w tryb jazdy bezemisyjnej w chwili wjazdu do stref niskiej emisji; Pakiet Epower Pack umożliwia obsługę urządzeń elektrycznych dużej mocy z akumulatora.

  • Nowy, ośmioosobowy minibus Tourneo Custom Plug-In Hybrid gwarantuje ciszę w przestronnym przedziale pasażerskim podczas jazdy w trybie elektrycznym.

  • Na modele Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid można już składać zamówienia; akumulator trakcyjny objęty jest standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km.

 

Pierwszy w segmencie dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. Pozwala też na wjazd do coraz większej liczby stref dostępnych tylko dla pojazdów o ultra niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

Transit Custom Plug-In Hybrid, korzystający z zaawansowanej architektury hybrydowej, przenosi na przednie koła moment obrotowy generowany wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh.

Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0‑-litra wykorzystywany jest jako agregat - przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km i emisji CO2 60 g/km.

Dużej ładowności netto, wynoszącej 1 130 kg i przestrzeni ładunkowej 6 m3 nie zmniejszył starannie zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator. Akumulator trakcyjny objęty jest standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km, co powinno być argumentem dla myślących o spokojnej eksploatacji przedsiębiorców.

Nasi klienci chcieliby korzystać ze zelektryfikowanych pojazdów, ale rozumiemy, że mogą mieć obawy dotyczące infrastruktury i zasięgu.  Nasz Transit – będący elektryczną hybrydą ładowaną z gniazdka – nie potrzebuje żadnych kompromisów, aby podnieść swoją efektywność, dzięki możliwości zasilania czystą energią elektryczną i jazdy przy zerowej emisji, a jednocześnie daje swobodę odbywania dłuższych podróży. – powiedział Ian Porter, szef programu Transit Custom w Ford of Europe.

Transit Custom Plug-In Hybrid jest już dostępny w ofercie, a pierwsze egzemplarze odbierane będą pod koniec roku.
Samochód stanowi alternatywny środek transportu dla firm, które myślą o podniesieniu efektywności, a jednocześnie muszą wspierać działania proekologiczne w środowisku miejskim, zachowując jednocześnie zasięg dostaw, oferowany przez modele z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.